وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان

وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   ----------------------- وبلاگ حقوقی چرخ کاریان ///////  وکیل / وکالت / وکیل دادگستری / سایت حقوقی / مشاوره حقوقی و آدرس charkhkarian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





*حق الوکاله وکیل معاضدتی چگونه تعیین می‌شود؟ 

 

** وکیل معاضدتي در اصل براي  دفاع از فرد بی بضاعت كار كرده و در ازاي آن هيچ‌گاه حق الوکاله دريافت نمي‌كند و این امر کاملا به طور رایگان انجام شده و تنها در مواردی ممکن است در صورت برد پرونده حق الوکاله از معاضد گرفته شود، چون دعاوی مربوط به وکیل معاضدتی دعاوی غیرمالی بوده وصول حق الوکاله امري مشكل است. 

 

*اگر بعدا محرز شود كه فرد بي بضاعت تظاهر به بی بضاعتی کرده طبق قانون چه برخوردی با وی می‌شود؟ 

 

**درصورت احراز دروغ گو بودن فرد بی‌بضاعت، هیچ گونه برخورد جدی با فرد نشده و تنها وکیل از ادامه رسیدگی به پرونده و دفاع از وي استعفا مي‌دهد و در نتيجه براي رسيدگي به دعوي خود وكيل ديگري اختيار كرده و حق‌الوكاله را نيز پرداخت مي‌كند.

 

*در تعيين وكيل معاضدتي كانون وكلا چه نقشي دارد؛ آيا وي از اعمال اين امر ذي نفع بوده و هزينه‌اي مطالبه مي‌كند؟

 

**در نظام حقوقی ما مشکلات وکیل معاضدتی بسیار زیاد بوده؛ چرا که وظیفه دفاع از حقوق ملت و محرومین به عهده دولت است، دولت باید برای محافظت از حقوق شهروندان اقدامات اساسی انجام دهد در حالی که این حمایت صورت نمی گیرد و براساس اصل 35 قانون اساسي حق داشتن وكيل حتي براي افراد بي بضاعت توسط دادگاه و وكلا انگاشته شده كه با اين مهم، دولت از حمایت این افراد سرباز می‌زند. 

 

اما اين نكته قابل ذكر است كه کانون وکلا به طور مستقل بدون هیچ چشم داشتی به حمایت از حقوق افراد پرداخته و گسترش حقوق را وظیفه اصلی خود می‌داند و به هیچ وجه مخالف دادن وکیل رایگان به افراد بی‌بضاعت نبوده در حاليكه وكلاي بسیاری از کشورهای جهان، 50 ساعت خدمت مفید درسال انجام می‌دهند و براي بیش از آن نیز حق الزحمه دریافت می‌کنند اما در ایران هیچ گونه هزینه‌ای برای وکیل معاضدتی صورت نمی‌گیرد.

محمدرضا كاميار" رئيس اداره معاضدت قضايي،‌ ( به نقل از باشگاه خبرنگاران،)

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]
درباره وبلاگ

خوش آمدید ........................................ قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، ثبت و... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, در کلیه محاکم استان تهران ، البرز و یزد ..............................................
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 238
بازدید کل : 207628
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

موسسه حقوقی چرخ کاریان

این صفحه را به اشتراک بگذارید